8 טיפים חשובים להגנת הפרטיות ואבטחת המידע

האם טרחתם לחשוב אי פעם עד כמה כל המידע האישי שלכם והפרטי למעשה חשוף לעניי כל? מידע אישי של חשבונות הבנק שלכם, הסיסמאות, פרטי האשראי וגם מספר תעודת הזהות או מספר הדרכון שלכם, עלולים להיגלות בקלות יתרה בהיעדר הגנה מרבית.

במידה ולא תגנו על כל הפרטים האישיים שלכם כראוי אתם נמצאים בסכנה להיחשף מול כל מי שירצה להגיע עד אליכם במעט מאמץ, ולצערנו גם משרד חקירות לא תמיד יהיה מקור לישועה. במאמר זה קיבצנו 8 טיפים שיסיעו לכם לשמור על המידע הפרטי שלכם, ובעזרתם תמנעו מפריצה לחשבונות בנק או לכל מידע רגיש ואישי.

טיפים חשובים להגנת הפרטיות

תחליפו בתדירות גבוהה סיסמאות

לעיתים אתר שבו גלשתם יכול להיפרץ על ידי האקרים שונים שמנסים לחבל ולנצל לטובתם מידע אישי של אנשים אחרים. זאת הסיבה שחשוב שהסיסמא שלכם תשתנה מדי פעם על מנת שתמזערו מקרים מסוג זה. בעזרת הסיסמא שהזנתם באתרים שונים ינסו פורצים רבים להיכנס גם לחשבון המייל שלכם ולחשבונות אחרים, לכן חשוב שתבצעו שינויים תכופים בסיסמא שלכם.

על מנת למנוע בלבול בין כל כך הרבה סיסמאות שנדרש מכם לזכור ולשנות, מומלץ לעשות שינוי קטן ולא אקוטי כמו הוספת סימן לסיסמא הקבועה שלכם.

הימנעו מגישה לאתרים ברשת פומבית שמצריך מידע אישי שלכם

במידה ואינכם נמצאים בסביבה הפרטית שלכם ושוהים במקום ציבורי ואתם לא מתאפקים לבדוק מצב חשבון הבנק או פירוט עסקאות וכו', עדיף שתמתינו עד הגעתכם לביתכם ולא תגלשו על רשת ווי פיי חיצונית, כמו קניון, בית מלון, מרפאה, מסעדה ועוד. נצלו רשת זו לכניסה לאתרים פומביים שאינם דורשים מכם הקשה של סיסמא.

בדקו אם מופיע מנעול קטן באתר שמסמל על אבטחה

במקרה ואתם רוצים להיכנס לאתר שראוי שיהיה מאובטח חשוב שתחפשו את הסימן הקטן של המנעול, במידה ויש סימן של מנעול הוא למעשה "הבלש הפרטי" שמאשר לכם כי האתר הזה מאובטח וכל המידע שם מוצפן וזה יכול להסיר דאגה מלבכם. מדובר בעיקר באתרים שדורשים הזנה של נתונים אישיים כמו מספר תעודת זהות או פרטי כרטיס אשראי ועוד.

במחשב אחר אל תבחרו לשמור סיסמה

בכל מקרה שאתם נכנסים לפייסבוק או לכל אתר אחר ממחשב אחר שהוא לא שלכם, חשוב שלא תאפשרו למחשב הזה לשמור על הסיסמא האישית שלכם שבעזרתה נכנסתם. אתם לעולם לא תדעו מי הולך לעבוד על המחשב הזה או לפרוץ חלילה למחשב הזה ולהגיע ישירות למידע האישי שאותו הזנתם.

מכשיר הנייד גם זקוק לסיסמא

גם אם זה נשמע מעט מוזר בציון המלצה זו, עדיין יש אנשים רבים שאינם נעזרים בסיסמא לטלפון הנייד שלהם והם חשופים במיוחד במקרה של גניבה או אבדה של מכשיר הנייד. במקרה בו הטלפון שלכם חלילה נגנב, הסיסמא תגן עליכם ואף אחד לא יוכל לצפות בתמונות האישיות שלכם ולא תהייה גישה למידע האישי שלכם.

לאחר גלישה התנתקו מהאתר

לאחר כניסה לאתר מסוים תהייה חשיבות גדולה גם ליציאה שלכם ממנו. ברגע שיצאתם והתנתקתם לחלוטין, אין לאף אחד גישה למחשב האישי שלכם.

אל תפתחו אימיילים חשודים

יש טכניקות שונות שמנסות לפתות אותנו להתחבר לאתרים מוכרים כשמדובר לא פעם בהתחזות. מטרת התחזות זו היא לשאוב נתונים על הסיסמא שלכם או על פרטי חשבון ועוד. חשוב לא להתייחס לכל מייל חשוד ולהסיר אותו במידי.

טיפ אחרון

אל תשתפו אף אדם בסיסמא הסודית שלכם, השאירו אותה חבויה היטב רק בזיכרון שלכם!

פרצו לחשבונכם האישי? בלש פרטי לשירותכם, לחצו כאן לפרטים.

Related Posts