זוכרים את הפעם ההיא שראיתם תוכנית טלוויזיה ובה סופר על מישהו שגנבו לו את הזהות?.. ובכן, זה יכול לקרות גם לכם ולא רק לאנשים בצידו השני של המסך שאינכם מכירים ולמעשה, זה אפילו מאוד קל לגנוב את הזהות למי שאינו נזהר מספיק או עוקב בצורה מסודרת אחר מה שקורה אצלו בבנק ובחברת האשראי. מהי גניבת זהות, מה עושים על מנת לא להיות קורבן של גניבת זהות ומה יש לעשות ברגע בו עולה החדש, על כך ועוד, במאמר הבא.

מהי גניבת זהות

גניבת זהות היא כאשר אדם אחר מתחזה להיות אדם מסוים שאינו הוא. השימוש והגניבה מטרתם לביצוע פשעים והונאות וכל זאת תחת מסווה של זהות אחרת. גניבת זהות יכולה לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו ואין אדם החסין מפניה, אם ירצו לגנוב את זהותך, יהיה ניתן לעשות זאת ודיי בקלות. במידה ואתם חושדים שזהותכם נגנבה, פנו אל משרד חקירות ובמקביל עדכנו את כל הרשויות בכך.

כיצד מתרחשת גניבת זהות

גניבת זהות מתרחשת באופן קל יחסית בזמנים אלו וזאת תודות לעובדה שהרבה מתנהלים ומנהלים את חייהם באמצעות הרשת ומבלי לחשוב פעמיים על פעולות יומיומיות כגון זריקת דפי פירוט הבנק או האשראי לפח – רק כי הם יכולים לצפות בהם באמצעות המחשב או הטלפון החכם. מקורות ידועים וקלים לגניבת זהות הם בין היתר:

1. פרטי הבנק והחשבון שלך או פרטי כרטיס האשראי שלך

2. ארנק – רבים מאיתנו מחזיקים בארנק שלהם את כל עולמם וכשהוא הולך לאיבוד, זה אומר שלא מעט מסמכים ותעודות הולכים איתו. כל אלו יכולים לשמש מתחזה לגניבת הזהות שלך ודיי בקלות.

3. אשפה – זבלו של אחד הוא אוצרו של אחר ולעיתים זהו הדרך להשיג את האוצר שלך. שמרו על מה אתם זורקים לפח ודאגו לגזור מידע חשוב ואף להפריד בין שקיות האשפה.

כיצד להתמגן מפני גניבת זהות

-גניבת זהות מה עושים?

ישנן לא מעט דרכים להתגונן מפני גניבת זהות אך לעולם לא ניתן למנוע אותם באופן מלא וודאי. להלן מספר טיפים, שיעזרו לכם לשנות את ההרגלים שלכם ולשמור מעט על הפרטיות:

· התקשרו אליך וביקשו את פרטי האשראי? אל תמסרו אותם כל כך מהר ומוטב שלא בכלל.

· מעקב מעקב מעקב – עקבו אחר תדפיסי הבנק שלכם ופירוט האשראי באופן קבוע וחודשי. באם יש חריגה מסוימת בדקו זאת ולעומק. אין ספק שלא תמיד מזדמן לעשות זאת אך אם תחליטו על מועד חודשי קבוע ומראש תדעו כי זהו הזמן שלכם לעבור על הבנק והאשראי, זו תהפוך להיות פעולה קבועה שלא תרגיש כמטלה או מעמסה.

· חשבו פעמיים לפני שאתם משליכים מסמכים ובהם פרטים עליכם לפח. הדרך החכמה ביותר היא לגרוס זאת ובאם אין לכם גורס אז לגזור אותם עד לרמה בה לא ניתן לקרוא את שכתוב. אם תוכלו, פזרו את הגזרים בין מספר שקיות אשפה.

· הירשמו לקבלת דפי פירוט באמצעות הדואר האלקטרוני, כך גם תחסכו מעצמכם את העול של להיפטר מדפי הפירוט וגם זה ירוכז אצלכם במייל. פלוס נוסף הוא שעזרתם לשמור על הסביבה.

· ברגע בו גיליתם עסקה חשודה או שכספים מסויימים נמשכו מהבנק, פנו מיד אל חברת האשראי והבנק ודאגו שתבוצע חקירה מקיפה בנושא.

הטיפ שלנו אליכם: באותה נשימה בה גיליתם פעולות חשודות בבנק שלכם, פנו אל חוקר פרטי או משרד חקירות ודאגו לאתר את האדם או הגורם שגונב לכם כספים ומי יודע מה עוד. אל תשאירו מקום לספקות ודאגו למגר זאת מהר ככל האפשר.

 

צריכים חוקר פרטי לבגידות? לחצו כאן לפרטים

Related Posts